Langkau ke kandungan utama

Menyusu Bayi Bakar 200-500 Kalori Ibu Sehari?

Assalamualaikum Mommies.. 


Tahu tak mommies, bahawa anda adalah sangat bertuah sekiranya anda menyusukan bayi?

Kenapa saya katakan begitu? Ye.. Kajian menunjukkan jika seseorang ibu itu kerap menyusu dan menyusu lebih daripada 6 bulan, berat badannya akan menurun! 

Wow..bestkan bg semua ibu menyusu! Memang bertuah kan ;)

Senang senang sahaja nak bakar kalori..xperlu bermandian peluh sangat pun kan..puratanya, sebanyak 200-500 kalori ibu menyusu akan terbakar bagi setiap hari.

Sebab tulah para ibu yg melahirkan dan menyusukan baby nya akan kembali ke berat asal seperti sebelum mengandung malah ada yg lebih slim drpd masa anak daranya..woww best kan!

Hahaa..tu antara petua kurus secara alami dan masih relevan sehingga sekarang bg ibu yg nekad menyusukan bayinya secara eksklusif..

Amalan menyusu bayi sekurang2nya dua tahun membantu badan ibu slim..Takdelah badan tu macam org selalu kata "tong dram" & seumpamanya..ooppsss! glasses emoticon

Walau bagaimanapun, ada jugak antara ibu yang menyusu, tetapi berat badannya tak turun pun, malah berat lagi bertambah!.. Jangan terkejut..perkara ini memang terjadi dan ada beberapa mommies jugak yang bertanya pada saya kenapa hal ini berlaku..secara langsung menyebabkan mereka memutuskan niat untuk terus menyusukan bayi sendiri! hemmm..(nauzubillah). Saya di dalam projekseksi ada jawapannya..


*Sesungguhnya Penyusuan itu Sunnah, Indah dan ianya Mudah!



**Pelbagai lagi Tips Penyusuan untuk ibu sambil dapat kekal sihat slim dan elegent di mata suami dengan menyertai Projek S.E.K.S.I bersama Coach Mazyrah. Jom sertai kami!



*****

Jika anda ada sebarang pertanyaan atau ingin mendapat khidmat nasihat bagaimana 'memperkayakan' susu ibu dengan mendapat kondusi diri ibu sihat slim dan elegant, boleh terus Whatsapp mazyrah di 011-39574049.

Jangan lupa daftar untuk Projek SEKSI di bawah Coach Mazyrah yer.



*****

DAFTAR DISINI

*****



Coach Mazyrah

011.3957.4049

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mudahnya Kira Kalori Bersama Coach Mummy Mars

Assalamualaikum
Ramai orang ingat cara nak kurus adalah dengan diet. Diet ini maksudnya sanggup berlapar tak nak makan dan tak nak makan nasi. Sebenarnya konsep kurus ni adalah SANGAT SALAH. Cara ini sebenarnya akan buat anda rasa nak makan yang membuak-buak dan ianya tak baik untuk kesihatan. And end up anda still kat berat yang sama dan tahap kesihatan anda tak baik, selalu tak sihat, letih dan mengantuk.

Tau tak anda pemakanan dan diet yang baik adalah dengan mengambil sarapan, makan tengahari dan makan malam secara tetap tanpa perlu skip satu meal pon?

Anda sebenarnya boleh makan apa saja yang anda suke tanpa perlu rasa lapar dan bersalah, dalam masa yang sama anda masih lagi dalam proses untuk menguruskan badan.



Bagaimana caranya? MUDAH SAHAJA.

Tips mudah untuk menguruskan badan tanpa perlu berasa lapar adalah dengan mengira kalori pemakanan kita. Kalori sangat diperlukan oleh badan kita. Kita perlu mengetahui jumlah keperluan kalori diri sendiri. Penting mengetahui jumlah kalori

Resepi Sihat Menu Tengah Hari : Ayam Tandori

Coach Wanie kongsikan Resepi Hebat untuk Menu Tengah Hari : Ayam Tandori
Ayam Tandoori (Hidangan untuk 6 – 8 orang)



Bahan -bahan :

2 kg (1 ekor) ayam, kulit dan lemak yang dibuang, dibelah empat 40 g (4 ulas) bawang putih, dicincang 40 g (2 inci) halia, dikisar halus 30 ml (2 sudu makan) jus lemon 250 ml (1 cawan) yogurt biasa 3 g (1 sudu teh) garam masala 3 g (1 sudu teh) serbuk ketumbar 3 g (1 sudu teh) serbuk jintan putih 3 g (1 sudu teh) serbuk kunyit 3 g (1 sudu teh) serbuk kari 3 g (1 sudu makan) paprika manis 30 ml (2 sudu makan) sos pudina (ikut pilihan) 15 ml (1 sudu makan) minyak Garam dan lada sulah secukup rasa




Cara memasak :

1. Panaskan minyak dalam kuali kecil di atas api sederhana. Masukkan ketumbar, jintan putih, kunyit, garam masala, serbuk kari, sos pudina dan paprika. Tumis sehingga wangi (kira-kira 2-3 minit). Ketepikan.
2. Campurkan bahan rempah yang telah sejuk ke dalam yogurt. Perlahan-lahan masukkan jus lemon, bawang putih, garam dan halia.
3. Cucuk daging ayam se…

AIR KOSONG KALORI!!?

AIR KOSONG KALORI ini sangat2 penting buat tubuh anda kerana dengan minum air ini, anda dapat banyak manafaat dan jangan lupa, ianya KOSONG KALORI. Jadi anda tidak akan membazir kalori anda dengan meminum air ini!!


Air sememangnya keperluan di dalam hidupan harian kita. Dan semua orang sudah sedia maklum mengenainya. Dan saya pasti anda pun tahu 70% daripada kandungan badan kita terdiri daripada air bukan? Mari kita ketahui apakah keajaiban air kosong kalori ini dalam memberi kita kesihatan terhadap tubuh badan.
1. Kekal bentuk badan yang cantikAnda ingin menurunkan berat badan? AIR KOSONG KALORI boleh meningkatkan metabolisma badan anda dan membantu untuk anda berasa kenyang.

Tukarkan air manis yang anda biasa minum kepada AIR KOSONG KALORI ini. Juga sebelum makan, minum sedikit AIR KOSONG KALORI ini untuk memudahkan anda merasa lebih kenyang dengan cepat. Anda akan rasa cepat kenyang daripada biasa.
2. AIR KOSONG KALORI membantu meningkatkan tenagaApabila anda berasa letih dan haus, ter…