Langkau ke kandungan utama

Cara Mudah Anis Turun 3kg Hanya 2minggu

Alhamdulillah! 

Dan Tahniah Adik Anis!
Kali ini lebih kepada Success Story yang kami akan kongsikan buat korang. Banyak info akan Coach kami berikan dan semoga dapat dijadikan panduan juga buat yang lain.

Testimoni Dari Coach Natrah


Kami tahu bila ada je yang mampu turunkan berat badan mesti banyak soalan-soalan yang menerjah. Kan?


Jom! 

Kiteorang buat sesi soal jawab bersama Coach Natrah yang berjaya membantu Adik Anis ni turun berat badan dengan masa yang yang singkat bagi kami untuk orang yang "sebesar" itu. Maklumlah, sebelum ni biasanya purata peserta kami berjaya turunkan berat badan sekitar 1kg untuk 1minggu.

Adik Anis Semakin Segak



#Soalan 1: Macam mana permulaan Adik Anis?

Permulaan Adik Anis agak perlahan untuk minggu pertama kerana perlu menyesuaikan diri dengan pengambilan makanan yang kurang berbanding biasa.

Tapi...

Alhamdulillah, Adik Anis sangat komited dengan selalu menghantar Diari Kalori Pemakanan setiap hari dan sangat berdisiplin dengan kuantiti makanan.

Diari Kalori ni pon pada mulanya agak sukar untuk Adik Anis sesuaikan dengan anggaran pada setiap hidangan. Tapi, dengan disiplin setiap hari catat dan kami dapat bantu dengan lebih baik dan betulkan mana catatan diari kalori kurang dari kalori sepatutnya.


Berat Sebelum




#Soalan 2: Ada Pantang Makan Tak?

Pantang Utama yang kami tekankan adalah jauhi makanan manis atau bergula tinggi. Kebiasaannya kami akan syorkan tiada minuman manis diambil. Ini kerana, bahasa mudahnya ialah apabila semakin kurang kandungan gula dalam darah maka makin mudah badan membakar lemak maka makin mudah berat turun.

 
Berat Terkini Selepas



#Soalan 3: Rasa Lapar Tak Sebab Kena Kawal Makan?

Beberapa hari awal tu ada rasa lapar tapi kami telah tetapkan makan lah sekerap mungkin untuk elak lapar dan selagi tak lebih nilai kalori. Alhamdulillah, lapar tu makin kurang terasa. Selain itu, tips kami adalah bila rasa lapar perlu minum air dulu segelas kerana apabila otak menghantar signal rasa lapar kadang-kala adalah signal untuk beritahu kita hanya haus dan perlukan air.

 Untuk masalah suka mengunyah pula, kami akan bantu dari segi sarankan pengambilan buah-buahan atau kekacang yang rendah G.I untuk beri kesan kenyang yang lama.





#Soalan 4: Ada Senaman KHAS ke?

Memandangkan Adik Anis ni Obes Tahap 2 maka senaman yang lompat-lompat tu sangat tidak sesuai kerana boleh menyebabkan sakit pada tumit kaki dan lutut. Maka kami syorkan kepada adik anis untuk lebih aktif dengan membantu kerja-kerja mengemas di rumah. Contohnya dengan menyapu kawasan rumah, vakum rumah, jemur kain dan semuanya kerja-kerja yang boleh dibuat dirumah dan pada masa yang sama dapat memberi keselesaan dirumah dan dapat membantu ibu tersayang dengan kerja-kerja rumah. Apabila sudah mencapai berat yang sesuai akan kami syorkan beberapa senaman mudah hanya dari rumah.


Success Story Adik Anis




#Soalan 5: Ada ambil supplement?

Tentunya ada memandangkan Adik Anis dah ternak lemak sangat lama. Maka kami ada cadangkan beberapa supplement yang memang sangat membantu proses turunkan berat badan dengan lebih pantas tanpa senaman yang banyak. Antaranya kami sarankan Cinch Shake yang merupakan minuman protein yang mengandungi Leucin yang dapat memelihara otot dan membantu bakar lemak berbanding weightloss biasa yang ramai kehilangan otot dan mengeleber.

Seterusnya adalah Herblax yang mana tujuan untuk detoks, mengandungi daun senna untuk membantu proses membuang dengan lebih lancar dan membuang segala lemak yang termendap dalam usus bagi membantu penyerapan protein cinch shakes tadi dengan lebih baik. 

Set KHAS Adik Anis dari Coach Natrah


Tiga lagi supplement yang diambil adalah Lecithin, Vitalea dan Alfalfa. Secara ringkasnya Lecithin dapat membantu mengelakkan lemak-lemak baru terbentuk dan semuanya akan diflush melalui penghadaman. Vitalea pula sangat membantu insulin dalam darah untuk stabilkan kandungan gula dalam darah dan pada masa yang sama dapat stabilkan hormon leptin untuk membantu elakkan rasa lapar dan craving pada makanan manis. Akhir sekali adalah Alfalfa dimana mengandungi fiber yang tinggi dan dapat memberi rasa kenyang yang lebih lama dan membantu mengawal nafsu makan dengan lebih baik. Buat mereka yang tak suka makan sayur memang sangat digalakkan ambil bagi memberi nutrisi yang seimbang.





Sekian,

Itu sahaja serba sedikit perkongsian dari Coach Natrah yang berjaya membantu Adik Anis yang Obesiti Tahap 2 turun berat badan dengan MUDAH. Doakan supaya Adik Anis BERJAYA turun berat badan impian dan semakin segak.



Sebarang maklumat tambahan atau anda inginkan Konsultasi secara terus dari Coach Natrah boleh terus hubungi melalui Whatsapp di talian berikut:

013-9721857


atau

Boleh terus Daftar Minat anda dilink kat bawah ni:

Daftar ProjekSeksi




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mudahnya Kira Kalori Bersama Coach Mummy Mars

Assalamualaikum Ramai orang ingat cara nak kurus adalah dengan diet. Diet ini maksudnya sanggup berlapar tak nak makan dan tak nak makan nasi. Sebenarnya konsep kurus ni adalah SANGAT SALAH. Cara ini sebenarnya akan buat anda rasa nak makan yang membuak-buak dan ianya tak baik untuk kesihatan. And end up anda still kat berat yang sama dan tahap kesihatan anda tak baik, selalu tak sihat, letih dan mengantuk. 
 Tau tak anda pemakanan dan diet yang baik adalah dengan mengambil sarapan, makan tengahari dan makan malam secara tetap tanpa perlu skip satu meal pon? 
 Anda sebenarnya boleh makan apa saja yang anda suke tanpa perlu rasa lapar dan bersalah, dalam masa yang sama anda masih lagi dalam proses untuk menguruskan badan. 
 Bagaimana caranya? MUDAH SAHAJA. 
 Tips mudah untuk menguruskan badan tanpa perlu berasa lapar adalah dengan mengira kalori pemakanan kita. Kalori sangat diperlukan oleh badan kita. Kita perlu mengetahui jumlah keperluan kalori diri sendiri. Pen

5 Jenis makanan yang mengandungi kandungan kolagen tertinggi.

Assalamualaikum, Berapakah umur anda?? Jika umur anda 24 tahun...... anda bernasib baik.... Jika umur anda 25 tahun.... dah kene jaga-jagaaaa..... Kenapa saya kata begitu??  Sebab.... anda mungkin akan nampak tua dari usia anda.. Tahukah anda penghasilan kolagen mula berkurangan seawal umur 25 tahun?? Haaa.. dah mula takot kan.. lagi-lagi yang belum kawin tu.. Pastikan anda mengamalkan pemakanan yang tinggi kandungan kolagen untuk menjaga kestabilan dan keanjalan otot, kulit, tendon, ligamen dan tulang rawan. Terdapat banyak makanan yang dapat membantu anda dalam mengembalikan dan menghasilkan kolagen dalam badan. Kolagen dalam badan dapat dihasilkan dengan mengamalkan pemakanan yang kaya dengan protein, Vitamin C dan Vitamin K. Berikut adalah 5 contoh makanan yang mengandungi kandungan kolagen tertinggi. 1- PRODUK SUSU Untuk meningkatkan produksi kolagen dalam badan, produk susu yang kaya dengan protein bermanfaat

Mandi Pagi Lebih Cepat Kurus?

Apa Bestnya Mandi Pagi? Kalau sebelum ni kami share tidur pon boleh kurus sekarang mandi pulak. Korang tau tak mandi awal pagi ( jam 4-6 pagi ) dengan air sejuk dapat menyingkirkan kolestrol jahat dalam badan. Memang menggigil la mandi tanpa air panas tapi terasa sungguh SEGAR Mandi bermula dari kaki dahulu ikut sunnah Nabi. Mandi awal pagi juga dapat melancarkan peredaran darah dan sangat membantu untuk menaikkan seri wajah tau Kena sangat la konsep #projekseksi kami SLIM & ELEGANT! Berpagi-pagian jugak salah satu sunnah nabi Sebagaimana Rasulullah yang tidak tidur selepas menunaikan solat subuh kerana Allah memberkati umat ini yang berpagi-pagi, seperti satu hadith yang berbunyi: Berkata Nabi di dalam hadis yang diriwayatkan oleh at-Tabarani di dalam al-Awsath: باكروا الغدو -أي الصباح- في طلب الرزق، فإن الغدو بركة ونجاح' "Berpagi-pagilah (subuh) dalam mencari rezeki, sesungguhnya berpagi-pagi itu adalah berkat dan kejayaan." Tambahan Lagi